gamification

מטרת השיעור

הבנת המושג מישחוק

הטמעה של עקרונות משחק בעולם האמיתי

חומר רקע

1, 2

עזרים נדרשים

  • דפי עבודה למישחוק תחומים שונים

מבנה השיעור

5 דקות

חזרה על מה שנלמד בשיעור 2 (משחקי מובייל)

10 דקות

 הסבר מהו מישחוק באופן כללי. ניתן לתת דוגמא פשוטה ממועדוני לקוחות וצבירת נקודות.

שאלה לתלמידים – האם הם רואים מישחוק בעוד מקומות ? 

20 דקות

צפיה בהרצאת טד שהגדירה את הנושא : https://www.youtube.com/watch?v=dE1DuBesGYM

הרצאה של כ 20 דקות!

15 דקות

מעבר (נוסף ובעברית) על עקרונות המישחוק, העלאת רעיונות מהעולם האמיתי לכל סעיף (כדאי לבחור מראש את התחום, לדוגמא בית הספר וחינוך). :

  • השגת "תגים" (badges).
  • עלייה ברמות (levels).
  • לוחות מובילים ("leader boards").
  • "מד התקדמות" או מדד חזותי אחר המציין כמה אנשים קרובים להשלמת משימה אשר החברה מנסה לעודד, כמו משימות שיתוף ידע, להשלים פרופיל ברשת חברתית מקוונת או בפורטל הארגוני, או השגת פרס קונה מתמיד.
  • מטבע וירטואלי.
  • מערכת להענקת, פדיון, מסחר, הענקת מתנות ודרכים אחרות להחלפת נקודות.
  • הצבת אתגרים בין משתמשים.
  • מיני גיימס mini game (משחקי וידאו הנמצאים בשימוש של קהל המונים של גיימרים מזדמנים) קטנים בין בתוך פעילויות אחרות.

5 דקות

http://www.letsfindmomo.com/

10 דקות

מעבר על דוגמא או שתיים למישחוקים מוצלחים מפה : https://www.gamify.com/gamification-blog/7-best-gamification-examples-2021

20 דקות

חלוקת דפי עבודה בהם התלמידים צריכים לחשוב על מישחוק תחומים מסוימים. תחומים :

  • חנות גלידה
  • נטפליקס / ספוטיפיי
  • עבודה כבייביסיטר / מוליך כלבים
  • מספרה
  • קניון
  • אוטבוסים

דף הנחיה

10 דקות התלמידים עם עצמם לעיצוב במשחק

10 דקות להצגת התוצאות

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *