מטרת השיעור | פעילות גיבוש צוות לימוד ופיתוח בתכונות של התמודדות עם אתגרים, שיתוף פעולה, חדשנות ויצירתיות. | |
עזרים נדרשים |
| |
מבנה השיעור | 10 דקות | ללא הסברים נוספים. חלוקה לקבוצות של 4 והסבר על חוקי המשחק : תוך 18 דקות, צריך לבנות מבנה עצמאי הגבוה ביותר מתוך 20 מקלות ספגטי, 3 מטר של דבק נייר, 3 מטר של חוט ומרשמלו אחד. המרשמלו חייב להיות למעלה.
|
20 דקות | סיבוב ראשון | |
20 דקות | הכרזת הצוות המנצח. דיון על תוצאות המשחק. מה למדנו? מה היינו צריכים לעשות שונה? מי עצר לתכנן ? למי התמוטט לגמרי המגדל בזמן הבניה ? באילו צוותים היו חיכוכים ? האם יש הבדל בין דמות המהנדס לדמות המנהיג? ניתן לדבר קצת על חומרים ויציבות מבנית. ניתן להראות את הסרטון : https://www.youtube.com/watch?v=H0_yKBitO8M
| |
20 דקות | סיבוב שני בו אנחנו רוצים לייצר הצלחה משמעותי. בעקרון החוקים הם אותם חוקים רק שפחות משגיחים עליהם… המטרה היא להיות כמה שיותר יצירתיים ולהגיע כמה שיותר גבוהה. מאפשרים שימוש במקלות ספגטי ודבק ללא הגבלה, אולי גם נותנים עוד כמה דקות. התוצאות מרשימות! 2 – 3 מטרים הם בהחלט אפשריים. | |
20 דקות | דיון סיכום על המשחק. מה ניתן ללמוד מהפעילות? היכן יש סיטואציות דומות בחיים ? מי אני בצוות אורגני? המנהל ? המהנדס ? המארגן ? היצירתי ? | |